Pengakap melatih generasi muda bagi melahirkan individu yang berpotensi dari segi perkembangan fizikal, intelek, sosial dan kerohanian serta bertanggungjawab kepada masyarakat, negara dan masyarakat antarabangsa. Menyertai Pengakap adalah salah satu langkah bijak dan berfaedah dalam hidup. Ia membuka pintu kepada persahabatan baru, memberikan keseronokan, cabaran dan pengalaman berharga yang sukar untuk dilupakan. Blog Pengakap kump 129JB SKTDJ ini mula dibangunkan pada 9 Januari 2010 sebagai satu wadah untuk berkongsi pengalaman tentang dunia pengakap di SKTDJ. Semoga kewujudan blog ini memberi manfaat yang sewajarnya kepada semua pengakap khasnya pemimpin dan pengakap di SKTDJ

"Sekali Pengakap Terus Berpengakap"






KEMBALI KE MENU UTAMA KLIK http://scoutsjb-sktdj.blogspot.com

Lagu Semangat Scouts-SKTDJ

Tuesday, April 24, 2012

PERKHEMAHAN UNIT BERUNIFORM PERINGKAT NEGERI JOHOR 2012

Perkhemahan unit beruniform sekolah rendah peringkat negeri Johor anjuran Jabatan Pendidikan Negeri Johor telah diadakan pada 3-6 April 2012 bertempat di Kem Damai Alam, Muar. 

Seramai 143 peserta dari pelbagai unit beruniform seperti KRS, Puteri Islam, Pandu Puteri, PBSM dan Pengakap yang hadir dari setiap daerah. 3 orang ahli pengakap SK Taman Damai Jaya telah terpilih untuk menyertai perkhemahan ini iaitu Aidil Bin Rosli (6 Aman) Haress A/l Sivakumar (6 Aman) Aqid Syafaat bin Amran (6 Aman) 

Sukacita dimaklumkan Aidil Bin Rosli telah terpilih sebagai peserta lelaki terbaikpada perkhemahan tersebut..Tahniah! Tahniah! Tahniah!

 Aqid, Aidil dan Haress bersama Tn Jamal (Pen Peseruhjaya daerah Muar)

Aidil mengiringi VIP untuk pemeriksaan barisan

No comments:

Post a Comment