Pengakap melatih generasi muda bagi melahirkan individu yang berpotensi dari segi perkembangan fizikal, intelek, sosial dan kerohanian serta bertanggungjawab kepada masyarakat, negara dan masyarakat antarabangsa. Menyertai Pengakap adalah salah satu langkah bijak dan berfaedah dalam hidup. Ia membuka pintu kepada persahabatan baru, memberikan keseronokan, cabaran dan pengalaman berharga yang sukar untuk dilupakan. Blog Pengakap kump 129JB SKTDJ ini mula dibangunkan pada 9 Januari 2010 sebagai satu wadah untuk berkongsi pengalaman tentang dunia pengakap di SKTDJ. Semoga kewujudan blog ini memberi manfaat yang sewajarnya kepada semua pengakap khasnya pemimpin dan pengakap di SKTDJ

"Sekali Pengakap Terus Berpengakap"






KEMBALI KE MENU UTAMA KLIK http://scoutsjb-sktdj.blogspot.com

Lagu Semangat Scouts-SKTDJ

Wednesday, March 28, 2012

KEM MOWGLI 2012


Persekutuan Pengakap Malaysia Daerah Johor Bahru telah mangadakan Kem Mowgli khas untuk pengakap kanak-kanak pada 13-15 mac 2012 di Sk taman Tun Aminah. Pekhemahan ini telah berjaya menarik penyertaan seramai 230 peserta dari 13 kumpulan pengakap dari sekitar sekolah daerah Johor Bahru.

Kump Pengakap 129JB SK Taman Damai Jaya telah menghantar penyertaan seramai 53 orang iaitu penyertaan teramai.. Tahniah! Tahniah! Tahniah! SKTDJ. Pelbagai aktiviti menarik telah diadakan abntaranya berbasikal, memanjat tali, ikatan, malam kebudayaan dan campfire. Pengakap SKTDJ juga telah nebjadi johon dalam pertandingan malam kebudyaan.

tahniah kepada semua peserta, pemimpin, kelana dan urusetia yang menjayakan kem Mowgli ini. Sekali berpergakap, selamanya Pengakap!



belajar simpulan dan ikatan

Pengakap menunjukkan keberanian memanjat


tak sabar menunggu giliran >

Aidil Rosli ketua petrol bertugas sedang melaporkan kepada tn penceramah
makan berdulang
Pengakap itu bersaudara!


Kumpulan 129JB SK Taman Damai Jaya bersama abg2 kelana

AWESOME!!!

No comments:

Post a Comment