Pengakap melatih generasi muda bagi melahirkan individu yang berpotensi dari segi perkembangan fizikal, intelek, sosial dan kerohanian serta bertanggungjawab kepada masyarakat, negara dan masyarakat antarabangsa. Menyertai Pengakap adalah salah satu langkah bijak dan berfaedah dalam hidup. Ia membuka pintu kepada persahabatan baru, memberikan keseronokan, cabaran dan pengalaman berharga yang sukar untuk dilupakan. Blog Pengakap kump 129JB SKTDJ ini mula dibangunkan pada 9 Januari 2010 sebagai satu wadah untuk berkongsi pengalaman tentang dunia pengakap di SKTDJ. Semoga kewujudan blog ini memberi manfaat yang sewajarnya kepada semua pengakap khasnya pemimpin dan pengakap di SKTDJ

"Sekali Pengakap Terus Berpengakap"






KEMBALI KE MENU UTAMA KLIK http://scoutsjb-sktdj.blogspot.com

Lagu Semangat Scouts-SKTDJ

Saturday, October 30, 2010

ScoutsJB-X – Extreme Camporee


Dengan sukacitanya, ScoutsJB akan menganjurkan satu perkhemahan berkonsepkan pertandingan lasak. Ini ialah tahun kedua perkhemahan ini dijalankan. Kali ini ScoutsJB-X akan berlangsung bertempat di Taman Pertanian Kong-Kong Laut.

Tarikh : 12-14 November 2010
Tempat : Pusat Pertanian Kong-Kong Laut
Sasaran Penyertaan : Pengakap Kanak-Kanak, Muda, Remaja
(Tahun 4 – 6 & Tingkatan 1 – 5)

Bayaran Penyertaan : RM 50.00
(Kit Camporee, Sjil, Penginapan dan Pengurusan & Makanan)

ScoutsJB-X merupakan sebuah program yang berkonspekan Mini-Jamboree. Semasa ScoutsJB-X dijalankan terdapat 4 jenis pertandingan akan dipertandingkan seperti :

i. Xtreme (ScoutsJB Paintball)

ii. Xcape (ScoutsJB Got Talent)

iii. Xpose (ScoutsJB City Hiking)

iv. Xtra Ordinary (ScoutsJB Mega Pioneering Project)

Selain daripada itu, terdapat aktiviti-aktiviti senggang yang turut dijalankan bagi membolehkan para peserta menimba pengalaman & mengasah kemahiran berpengakap semasa program ini dijalankan. Sebarang pertanyaan bolehlah rujuk kepada En. Mohd Hafiz Ariffin @ 013-7947030 atau En. Tajularif Ibrahim @ 013-6168137.

Kepada ahli Pengakap SKTDJ yang berminat boleh mendapat maklumat dari En Rithauddin Alias.

No comments:

Post a Comment